Mannen som skulle köpa bilen, kaxade med min pappa!

Det var helt ofattbart, vi bestämde att han (köparen som sa att han skulle "polisanmäla mig") skulle komma igår precis efter att jag hade skrivit inlägget. Jag väntade i en och en halv timma på att han skulle ringa mig och berätta att han var i närhet, men nej han hörde inte av sig. Så jag ringde upp honom och frågade vart han var någonstans för att hämta bilen som han vann på aktion, men han var tydligen fortfarande i Stockholm!!! Jag fick nästan utbrott för att han var så dålig på att planera och kontakta mig om tider som passar honom och mig.

Jag frågade senare "fick du mina email där jag skickade bilder, exakt storlek och mängden på leksakerna?". Då fick han helt plötsligt utbrott och sa att han inte hade fått mina mail, som totalt var 5-6st, och skrek i telefonen att jag försöker lura honom. Han får väl tänka!!! Ska jag lura honom på en leksaksbil som han hade vunnit för 5kr!?

Han fick mer utbrott och skrek ännu mer, så till slut orkade jag inte prata med honom så jag gav telefonen till min pappa. Nu läsare måste ni använda fantasin lite grann: tänk er en man runt 1.80cm lång, uppvuxen i Londons mörkaste platser och har varit bland personer som i filmen Green Street Hoolligans, spelat rugby nästan hela sitt liv på elitnivå och väger 120 pannor. När han är bland familj och vänner är han världens snällaste och sociala personen och är verkligen som en nallebjörn med dom han älskar mest. Men när han blir riktigt RIKTIGT arg, så tar han fram sina mörka sidor från när han var yngre i Londons mörkaste gator. Under hela mitt liv har jag sett honom så arg tre, kanske fyra gånger. Och jag kan säga att det är inget man vill uppleva för man blir riktigt rädd.

Tänk er när jag gav telefonen till min pappa med köparen på luren, så kaxar köpare ännu mer med min pappa. Jag såg att han försökte hålla borta sina mörka sidor med en lugn och trevlig röst där han sa "ta det lugnt, vi fixar det här, du kommer få din bil som du vann för 5kr men du måste komma hit och hämta den för det var en utav villkoren". Köparen gjorde sitt livs största misstag: han retade upp björnen. Köpare sa " Du bara lura mig! Sug min kuk!!!". Tro mig eller ej men han sa det till min pappa och där kom hans mörka sida fram, för han fick nog.

Min pappa sa först med en ljus och trevlig röst : "be om ursäkt". Köparen pratade på och kaxade mer. Mina pappa med lite högre tonart: "be om URSÄKT". Köparen fortsatte. Min pappa: "BE OM URSÄKT". Köparen fortsatte mer än förut. Min pappa: "INGEN SÄGER ATT JAG SKA SUGA ENS KUK!!! OCH SPECIELLT INTE TILL MIN SON!!! VART VILL DU TRÄFFAS SÅ SKA DU FÅ DIN LILLA BIL!!!!!!". Köparen började bli lite skakig i rösten men sa att min pappa kommer säkert att ha med sig en yxa. Tro mig, han behöver inte en yxa, hans knytnävar räcker gott och väl.Min pappa hade till slut tagit fram sina mörkaste sidor med en riktig Brittisk dialekt och fick verkligen nog av köparen och adrenalinet höll på att pumpa ut i kroppen om köparen fortsatte. Köparen blev så rädd (det hörde man på rösten tydligt) att han sa:

  • Ta det lugnt, jag vill inte ha bilen. Skit i det här och ta hand om din fru.

Tur att köparen blev lugn och trevlig mot min pappa. Men hela samtalet var ju helt onödigt från början, och speciellt när man kaxar på telefon. Frågan är: är köparen verkligen så kaxig i verkligheten?

Här är bild på mig i kapten morgan pose. Inte så lyckat men en bild alla fall :)



Kommentarer
Postat av: En bögs liv

Härligt! Det är bra med mig också :) Vad gör du?

2010-07-24 @ 12:27:12
URL: http://morgans.nu
Postat av: Bella

Konstiga människor det finns :S

2010-07-24 @ 12:48:07
URL: http://isabellahz.blogg.se/
Postat av: GUEVACCI - Uppsalas snyggaste blogg!

följ varandra på bloglovin? (:

2010-07-27 @ 17:48:23
URL: http://guevacci.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0